Setiap wanita ingnkan kulit yang putih, gebu, licin dan berseri2 setiap hari. Nak pula sekarang ni tengah musim Korea. Kalau tengok kulit orang Korea ni, perghhh memang boleh bergegarkah tulang rusuk orang lelaki.

Sebab tulah ramai gadis2 sanggup nak putihkan kulit dengan cepat tanpa menghiraukan kesan sampingan dikemudian hari. Lepas tu macam2 jenis penyakit peliklah yang datang. Uishh Nauzubillah.

 

7 Cara Putihkan Kulit Dengan Cepat, Mudah Dan Semulajadi

Cuba tengok Kara ni, semuanya putih dan halus kulitnya..diri ku sendiri pun jeles tau…opsss! 😉

 

Apa kata kalau kita ikut petua orang dulu2. Lebih muda dan selamat. Kesan sampingan pun tak de. Jom lihat apakah petua nak putihkan kulit dengan mudah dan cepat.

7 Cara Putihkan Kulit Dengan Cepat , Mudah dan Semulajadi

1.0 Tomato

tomato

Selepas mencuci wajah dengan pencuci, lap wajah sehingga kering. Selepas itu ambil tomato dan belahkan tomato kepada 2 bahagian.

Gosok tomato pada wajah anda secara perlahan2, kemudian biarkan seketika lebih kurang dalam 15 ke 20 minit.

Selepas itu, bilas bersih. Kulit wajah akan kelihatan cerah dalam masa yang singkat. Jika mahukan hasil yang cepat, lakukan petua ini setiap hari sebelum tidur.

 

2.0 Air Masak

Air

Tubuh kita memerlukan air bersih untuk membantu menggantikan sel mati. Minum air sekurang – kurangnya 2 liter  sehari, bagi memastikan sistem dalaman kita berfungsi dengan baik.

Apabila tubuh badan kita mendapat air yang cukup, barulah kulit akan kelihatan lembap, bersih dan cerah secara semulajadi,

Bonusnya jika setiap hari anda ambil air yang cukup, secara tidak langsung anda juga dapat menurunkan berat badan. Best kan 😉

 

3.0 Air Beras

7 Cara Putihkan Kulit Dengan Mudah, Cepat Dan Semulajadi

Sekiranya anda mencuci beras, air bilasan tersebut jangan dibuang. Asingkan di dalam bekas kosong.

Air beras mempunyai pelbagai khasiat untuk kecantikan, ia dikatakan dapat membantu menghaluskan dan mencerahkan kulit.

Mudah sahaja caranya, amalkan berendam di dalam air beras selama 15 ke 20 minit setiap hari. Kulit akan beransur cerah dengan sendirinya.

 

4.0 Limau Nipis

limau nipis

Limau nipis ni memang banyak sangat kegunaannya. Di SPA juga menggunakan secara meluas untuk merawat kecantikan dan masalah kesihatan.

Selain daripada dapat menghilangkan bau badan dan rambut berkelimumur, limau nipis juga berfungsi mencerahkan kulit yang tidak sekata.

Caranya, potong limau nipis, letakkan di dalam bekas air. Biarkan limau 40 minit, kemudian mandi dengan air rendaman ini.

Lakukan petua ini sekerap yang mungkin.

 

5.0 Beras Pulut

7 Cara Putihkan Kulit Dengan Mudah, Cepat Dan Semulajadi

Jadikan beras pulut ni sebagai masker untuk muka dan tubuh.

Caranya, goreng beras pulut tanpa minyak sehingga kekuningan. Kemudian kisar dengan pengisar kering sehingga beras pulut hancur menjadi serbuk.

Simpan serbuk ini di dalam bekas. Setiap hari bancuh serbuk beras pulut dengan air dan disapukan pada muka dan tubuh. Biarkan sehingga kering, selepas itu bilas dengan air bersih.

 

6.0 Yogurt Asli7 Cara Putihkan Kulit Dengan Mudah, Cepat Dan Semulajadi Untuk pengetahuan anda, yogurt bukan sahaja enak dimakan malah ia juga boleh merawat kulit dan rambut. Khasiat yang terkandung di dalam yogurt membantu mencerahkan dan melembutkan kulit secara semulajadi.

Caranya, lumur yogurt asli pada wajah, leher dan badan. Biarkan kering, selepas itu bilas dengan air bersih.

Amalkan 3 kali seminggu, and apasti tersenyum riang dengan hasilnya.

 

7.0 Betik

7 Cara Putihkan Kulit Dengan Mudah, Cepat Dan Semulajadi

Selain enak dimakan dan bagus untuk melancarkan pembuangan najis. Betik juga bagus untuk kulit kita.

Caranya, kisar buah betik atau boleh juga dilenyekkan dan sapu pada seluruh wajah dan leher. Biarkan sehingga kering , bilas dengan air suam.

Lakukan setiap hari untuk kesan yang cepat.

______________________________

Itulah dia serba sedikit petua yang boleh kita amalkan setiap hari. Kalau saya, saya memang suka limau dan yogurt. Limau tu memang best sangat. Dari rambut sampailah ke hujung kaki kita boleh guna untuk kecantikan.

Yogurt tu, kalau anda salah seorang yang mengamalkan produk Shaklee, saya syorkan anda tambah dengan Vitamin E dan ESP.

 

7 Cara Putihkan Kulit Dengan Mudah, Cepat Dan Semulajadi

 

Bagi mendapatkan kulit halus dan cerah dalam masa yang singkat, amalkan petua diatas setiap hari. Anda akan dapat melihat perubahan kulit yang ketara.

Paling best,  Vitamin E juga sangat bagus untuk menghilangkan parut. Manakala ESP bagus untuk menghaluskan kulit. Memang bestlah kalau kita dapat makan dan sapu sekali di muka dan badan.

Cukup pakej untuk kulit halus, mulus, putih dan gebu gitu

Jika berminat nak dapatkan Vitamin E dan ESP hubungi saya Dilla Jalil 017-5657552 sekarang juga atau anda boleh KLIK pada icon dibawa.

 

order-sekarang-juga

ATAU

Pengedar Shaklee dan Cod Shaklee Ipoh

 

 

Anda berminat untuk menjadi pengedar Shaklee?

Dengan kualiti produk yang terjamin, saya memerlukan pengedar untuk memenuhi keperluan di setiap pelusuk negeri termasuk negara jiran seperti Indonesia, Singapura dan Brunei.

Hubungi saya Dilla Jalil 017-5657552 jika berminat menjadi pengedar, kehadiran anda amat dialu – alukan!

Pengedar Sah Shaklee Ipoh Perak : Dilla Jalil (Shaklee ID 852451)

017 – 5657552 (whatsapp /sms)

admin@mamaqaireen.com (e-mail)

Dilla Jalil (facebook)

COD : KFC Medan Gopeng

Anda nak buat bisnes shaklee? saya akan ajar pelbagai RAHSIA group kami. (sila klik)

 

Tagged with →  
Share →

4 Responses to 7 Cara Putihkan Kulit Dengan Cepat Dan Mudah Supaya Kelihatan Seperti Artis Korea

  1. jida says:

    memang best tips ni..murah dan senang nak cari…
    jida menulis…Cara Hilangkan Jerawat yang Mengganggu Keyakinan DiriMy Profile

  2. Andai diamalkan rasanya boleh kot.. Cuma nak amalkan tu, tak taulah boleh ke tak.. HEHE

  3. Syaz says:

    Jom Dapatkan PRoduk Vzera Nano Luminous – Swiss Made kualiti dengan Harga terendah di pasaran. Beribu feedback yg memuaskan.

    http://www.facebook.com/vzeraHQ

  4. sangat bermanfaat skali artikelnya

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge