Di dalam Collagen Powder Shaklee, terdapat 7 bahan utama yang penting untuk mengembalikan keremajaan kulit kita iaitu :

1) Sisik Ikan Merah

Sisik ikan merah ialah satu sumber premiun kolagen dengan penyerapan lebih tinggi dan pencemaran yang lebih kecil berdanding dengan kolagen biasa.

2) Ekstrak Biji Benih Camellia Japonica

Mengandungi asid Oleik, iaitu sejenis emolien kulit dan pelembap yang unggul, dan bahan antioksidan semulajadi lsoflavon yang dapat membantu mengurangkan radikal bebas.

3) Ekstrak Plaffia

Digelar sebagai ginseng Brazil yang bila digabungkan dengan ekstrak biji benih Camellia japonica dapat menyokong pembentukan kolagen dan asid hialuronik. Dengan kemampuan untuk mengikat jumlah air yang besar, asid hialuronik memainkan peranan penting dalam menghidratkan tisu badan dan membuatkan kulit lembut, lembap dan rata.

4) Elastin Dari Kolagen Ikan

Dapat mengekalkan keanjalan dan ketegangan kulit yang boleh melentun apabila dicubit. Kolagen ikan mengandungi elastin yang berfungsi bersama kolagen untuk kulit yang lebih tegang, gebu dan anjal.

5) Vitamin C & Vitamin B

– Vitamin C menggalakkan pengeluaran kolagen dan melawan radikal bebas yang merosakkan kulit kita.

– Vitamin –  vitamin B terlibat dalam metabolisme karbohidrat, lemak, dan protein untuk menghasilkan tenaga yang diperlukan untuk pengeluaran kolagen dalam sel.

6) Ekstrak Kerang – Kerangan

Glukosamina daripada ekstrak kerang – kerangan adalah penting dalam sintesis bendalir sinovia bagi melicinkan pergerakkan sesendi dan melembapkan mata untuk melegakan ketidakselesaan mata.

7) Lactobasilus Acidophilus

Sejenis bakteria baik. Ia membantu untuk mengimbangi usus mikroflora dan memudahkan pembinaan semula sistem usus sihat bagi meningkatkan penyerapan kolagen.

 

Ok apa yang ingin saya kongsikan bersama ialah..saya mengalami masalah gastrik dari sekolah rendah lagi. So setiap tahun mmg susah sangat nak puasa penuh. Start puasa tahun lepas saya mula ambik ESP secara istiqamah, oklah ada nampak perubahan sikit. Saya dapat berpuasa selama 1 minggu tanpa ada apa2 sakit. Mula dari tahun ni pula, saya secara istiqamah mengambil  Mighty 3 Gems (ESP + Mealshake + PD) dan juga Collagen Powder sewaktu sahur dan berbuka. Alhamdulillah..saya dapat berpuasa selama 10hari tanpa sakit perut! Dan paling mengejutkan tahun ni saya hanya tinggal puasa selama 10hari sahaja! itu pun sebab period, terkena diarrhea dan terkena satu kali gastrik sebab masa berbuka makan terlalu banyak makanan yang pedas dan berangin..heheee.. (saje cari pasal kan?)

So seminggu sebelum raya, saya mengambil keputusan untuk membuat Endoscopy. Sangat..sangat..sangat mengejutkan!! Selama 20thn saya mengalami gastrik..saya tiada ulser! Alhamdulillah..tetapi malangnye ada bakteria dalam perut. Actually bakteria tu punca ulser. Tapi saya TIADA ulser! Doc pun terkejut tau! Sebab perut ok..Alhamdulillah.So apa yang dapat saya buat rumuskan..keadaan dinding perut saya elok mungkin disebabkan saya sering minum ESP. Bila dinding perut atau sel2 dalam perut di baiki, so ulser tak mungkin akan terjadi. Cumanye..selagi tak hapuskan bakteria tu..selagi tulah dia mengganggu ketenteraman perut ku! huhu…

# ESP kan fungsinya untuk membaiki sel..

Hari ni saya ke klinik tersebut lagi untuk mebuat rawatan susulan dan doc telah memberi saya ubat angin (sebab beberapa hari ni selalu sangat perut berangin, makan tak pantang..semua benda ku bedal) dan Probiotik sahaja.

Bila sampai di rumah, saya pun tengok2 lah apa kandungan yang ada di dalam probiotik ni..rupa2nya ada 6 jenis bakteria baik yang terdapat di dalamnye. Dan paling buat saya terkejut lagi, salah satunya ialah….. Lactobasilus Acidophilus! Bakteria baik yang juga terdapat di dalam Collagen Powder Shaklee lahhhh!!

Dalam hati terus bekata – kata. “Patutlah tahun ni aku dapat pose banyak hari”  

Rupanya perut saya “di jaga” oleh bakteria baik ni! Ngam2 pula saya ambik Collagen Powder sahari 2x..so mmg bestlah kan? Niat di hati nak cantik..tapi dengan dalam perut sekali jadi cantik >_<

Berminat?

Boleh hubungi saya:
♡ Dilla Jalil / MamaQaireen Shoppe
♡ ID Shaklee : 852451
♡ SMS / Whatsapp : 017-5657552
♡ E-Mail : admin@mamaqaireen.com
♡ Web : www.mamaqaireen.com

Tagged with →  
Share →

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge