Anda salah seorang daripada pesakit diabetes? Pelbagai jenis rawatan anda dah cuba lakukan tetapi masih tak berjaya juga. Nak dapatkan bacaan gula bawah 10 tak tahu bila? Sebabnya nak sampai tahan 15 pun susah!

Sekarang ni pula tengah cuti sekolah, setiap minggu dapat jemputan kenduri. Mana tahan nafsu tengok nasi minyak dan lauk kenduri. Kadang – kadang tu terlajak juga makan dan minum sirap.

Sampai bilalah agaknya nak berpantang makanan dan minuman ni?

Tak de ke ubat atau rawatan yang boleh dilakukan untuk pesakit diabetes ni? Bagaimana nak merawat diabetes dengan cepat dan berkesan?

Mesti persoalan tu sentiasa bermain – main difikiran anda betul tak?

 

Benarkah Merawat Diabetes Lebih Cepat Dengan Resveratrol?

 

Sebelum saya cerita serba sedikit tentang Resveratrol yang dikatakan boleh merawat diabetes tu. Saya akan cerita dulu apakah kesan jika anda tidak merawat deabetes daripada sekarang.

Kesan Akibat Daripada Penyakit Diabetes

Kebiasaan kesan jangka panjang bagi pesakit diabetes adalah berbulan – bulan atau bertahun untuk berkembang sekiranya paras gula dalam badan tidak terkawal sepanjang tempoh ini.

Sebenarnya, jika penyakit diabetes itu dapat dikesan awal, langkah pengawasan paras gula dapat dilakukan segera. Ini akan membantu mencegah komplikasi diabetes.

Kompilasi ini terbahagi kepada 2 iaitu kesan kepada Salur Darah Yang Besar (macrovascular) dan kesan Salur Darah Yang Kecil (microvascular).

1.0 Kesan Salur Darah Besar

  • Serangan Jantung
  • Halangan kepada laluan pembuluh salur darah di kaki
  • Lumpuh / Stroke – sepenuhnya (tidak boleh bercakap, makan & berjalan)
  • Lumpuh / Stroke – separuh badan

2.0 Kesan Salur Darah Kecil

  • Kegagalan fungsi buah pinggang. Jika kegagalan kedua – dua fungsi buah pingggan, pesakit terpaksa menjalani dialysis
  • Mata kabur & buta
  • Saraf kurang ransangan (terutama dibahagian hujung tangan & kaki)
  • Kebas pada hujung tangan & kaki
  • Kurang deria rasa sakit atau panas pada tangan & kaki (kadangkala tidak perasan terpijak benda tajam atau berdiri lama dipermukaan panas)
  • Mati pucuk

3.0 Kesan – Kesan Lain

  • Jangkitan kulat pada kulit
  • Mudah mendapat jangkitan paru – paru
  • Jangkitan & ulser pada kaki. Jika jangkitan merebak ke tulang dibahagian kaki, ini akan menyebabkan kaki dipotong untuk mengelakkan jangkitan daripada merebak ke bahagian lain dalam badan.

 

Banyak betul kesan diabetes ni ye, diabetes bukan satu penyakit yang boleh dipandang ringan tau. Sebabnya boleh dikatakan, kebanyakkan pesakit yang mengidap penyakit ini, mesti akan ada kesan sampingan.

Paling mengejutkan, kajian daripada Pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO). “Malaysia terletak ditangga ke-10 di dunia dengan jumlah penghidap diabetes teramai”

Bagaimana agaknya untuk mengawal dan merawat diabetes ini daripada menyerang dengan lebih teruk lagi?

Seperti yang saya katakan awal tadi, salah satu rawatan yang paling berkesan adalah dengan mengambil Resveratrol setiap hari.

 

BACA : Apakah itu Resveratrol? (klik sini)

 

 

Vivix Diabetes

 

Kajian ke atas pesakit diabetes menunjukkan Resveratrol bertindak lebih cepat dan konsisten selama 2 jam dengan mengurangkan glukosa darah secara signifikan berdasarkan dos yang diberi.

 

Vivix Mempunyai 10 Kali Ganda Lebih Hebat Daripada Resveratrol

Ingin tahu bagaimana Vivix mengawal dan merawat diabetes?

 

merawat diabetes dengan cepat

Dengan adanya ramuan tumbuhan campuran botani yang kaya dengan Resveratrol dan Polifenol. Vivix dapat membantu ramai pesakit diabetes untuk kehidupan yang lebih baik dengan cara :

1.0 Memperlahankan atau mengurangkan Sindrom Resistansi Insulin (metabolic syndrome)

Rintangan insulin adalah satu daripada faktor utama penyumbang kepada diabetes. Apabila tubuh kita telah hilang sensitiviti terhadap insulin, tubuh akan mengeluarkan lebih banyak insulin untuk megawal paras gula dalam darah.

Tugas resveratrol adalah, meningkatkan sensitiviti pada tubuh badan terhadap insulin. Maka dengan ini, ia dapat mengurangkan kuantiti pengeluaran insulin yang diperlukan untuk mengawal parat gula dalam darah.

2.0 Mengaktifkan enzim yang sangat berkuasa dalam tubuh.

Bagi mengawal dan merawat diabetes, enzim SIRT1 haruslah diaktifkan. Ini kerana, enzim tersebut bertanggungjawab terhadap rembesan hormon insulin.

3.0 Mengawal kepekatan gula dalam darah

Melambatkan penernaan dan penyerapan karbohidrat ke dalam darah dan seterusnya mengelakkan pengumpulan gula yang tinggi.

4.0 Mengelakkan kerosakkan mata, menggalakkan menyembuhan luka dengan segara

Polifenol Anthocyanins di dalam Vivix membantu membaiki penglihatan dan penyembuhan luka dengan segera.

5.0 Mencegah pembentukan protein AGE

 

merawat diabetes dengan cepat

Protein AGE (advanced glycation end products) terhasil daripada protein dan gula yang berlebihan dalam badan. Ia boleh menyebabkan atherosclerotic, sel mati dan komplikasi penyakit diabetes. Salah satu dari mekanisma anti-penuaan Vivix adalah dengan memperlahankan pembentukan protein AGE ini.

 

merawat diabetes dengan cepat

 

merawat diabetes dengan cepat

Vivix 10 kali lebih hebat dan kuat daripada Resveratrol. Berbanding Resveratrol sahaja, ini kerana Vivix mengandungi Resveratrol dan Polifenol yang akan bertindak dengan lebih berkesan bagi mencegah pembentukan protein AGE.

 

Testimoni Pesakit Diabetis Selepas Mengamalkan Vivix Shaklee

Testimoni 1 : En. R Jitendra – kadar gula dalam darah dulu 15.5, kini 4.8

merawat diabetes dengan cepat

Testimoni 2 : Ibu kepada Pn. Norita – penglihatan yang kabur menjadi lebih baik

merawat diabetes dengan cepat

Testimoni 3 : Customer Pn. Ummi – selepas menjalani pembedahan kaki luka tidak sembuh, kini kering dan sembuh dengan baik

testimoni diabetes 4

 

Testimoni 4 : Ayah kepada Pn. Anisah – dulu bacaan gula 20 dan perlu melakukan dialysis, kini bacaan kembali normal.

testimoni diabetes 3

Testimoni 5 : Customer Pn. Nitrah – luka kembali pulih selepas mengamalkan Vivix

merawat diabetes dengan cepat

 

Jika kita lihat kesan – kesan ini semua, teruk sangat kan? Mata kabur hampir buta, kaki lumpuh, luka lambat sembuh, kaki hampir kena dipotong, buah pinggang rosak stage 4 sehingga terpaksa dialysis dan macam – macam lagi.

Tak sanggup rasanya nak tanggung dan melihat kaum keluarga kita terseksa sampai macam tu sekali.

Oleh itu, bermula daripada sekarang pilihanlah jalan untuk mencegah diabetes. Jika family anda, ayah atau mak salah sorang pesakit diabetes. Anda perlu lakukan sesuatu, pilihlah untuk mengawalnya dengan bijak. Buat pilihan yang bijak, pilih untuk sihat tanpa perlu ada komplikasi diabetes.

Amalkan Vivix Shaklee setiap hari. Bertindak sekarang sebelum terlambat.

Hubungi saya Dilla Jalil 017.565.7552 untuk dapatkan Vivix hari ini juga atau klik sahaja icon dibawah.

 

order-sekarang-juga

ATAU

Pengedar Shaklee dan Cod Shaklee Ipoh

 

 

Anda berminat untuk menjadi pengedar Shaklee?

Dengan kualiti produk yang terjamin, saya memerlukan pengedar untuk memenuhi keperluan di setiap pelusuk negeri termasuk negara jiran seperti Indonesia, Singapura dan Brunei.

Hubungi saya Dilla Jalil 017-5657552 jika berminat menjadi pengedar, kehadiran anda amat dialu – alukan!

 

 

Pengedar Sah Shaklee Ipoh Perak : Dilla Jalil (Shaklee ID 852451)

017 – 5657552 (whatsapp /sms)

dilla jalil@gmail.com (e-mail)

COD : KFC Medan Gopeng

Anda nak buat bisnes shaklee? saya akan ajar pelbagai RAHSIA group kami. (sila klik)

 

Share →

2 Responses to Benarkah Merawat Diabetes Lebih Cepat Dengan Resveratrol?

  1. Ros says:

    gerun lah tengok gambar kaki buruk tu. mujur tak kena potong lepas amalkan Vivix.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge