Cerita pasal tulang patah ni, teringat pula kisah saya masa darjah 5 dulu. Masa tu saya main bola baling, tapi entah macam mana salah saya tangkap bola. Tiba2 jari – jari saya rasa teramat sakit sehingga kepangkal jari. Masa tu hanya ibu jari dan jari telunjuk sahaja boleh bergerak.

Arwah ibu saya tak pula bawa ke klinik, tapi dia bawa ke rumah makcik bidan urut (biasalah orang dulu – dulu kan). Itu jelah cara saya merawat tulang patah untuk kasi cepat sembuh. Habis 1 tapak tangan saya dibalut dengan pelbagai jenis rempah. Redha jelah masa tu.

Bila dah dewasa ni barulah saya tahu. Rupa2nya jika kita mengalami retak atau patah tulang. Tulang kita ni sebenarnya memang boleh dibaiki sendiri dan sembuh seperti normal. Tapi dengan syarat mengikut cara yang tertentulah.

Biasanya kalau kita ke klinik atau hospital, doktor akan simenkan dibahagian yang patah tersebut untuk mengelakkan daripada pergerakkan yang banyak serta membantu untuk penumbuhan semula sel baru.

 

Kisah Pesakit Ini Merawat Tulang Patah Untuk Kasi Cepat Sembuh

Bagaimana Untuk Sembuhkan Tulang?

Terdapat 4 peringkat untuk penyembuhan tulang.

  1. Inflammasi da pembekuan darah (72 jam pertama)
  2. Pembentukan tulang lembut (2 hari ke 2 minggu)
  3. Pembentukan tulang keras (2 – 6 minggu)
  4. Union (sembuh sepenuhnya) 3 – 6 bulan

Sumber : tulangpatah

Tulang boleh sembuh dengan sendiri, cumanya mengambil masa yang agak lama. Selain itu, perkara yang perlu diambil perhatian ialah saluran darah. Saluran darah perlu aktif dan lancar di bahagian tulang yang retak ataupun patah.

Ini untuk memastikan segala nutrisi yang diambil dapat bertindak dengan lebih cepat lagi bagi proses pemulihan dibahagian tersebut.

Seperti Testimoni Bekas Pesakit Tulang Patah ini. Doktor pun terkejut dengan tahap kesihatan beliau.

Saksikan Video Muhammad Faiz ini.

Ini pula testimoni bertulis beliau.

Anda juga boleh KLIK DI SINI untuk melihat sendiri testimoni beliau di Facebook

Assalammualaikum..Saya Muhammad Faiz Bin Ahmad berusia 23 tahun. Saya ingin kongsikan#ShakleeEffect saya kepada semua. Sebenarnya saya sebelum ni anti-supllemen tau! Tu lah orang cakap, bila tak sakit memang kita tak cari supplemen-supplemen ni..Bila dah kena sendiri baru rasa kepentingannya.

Jom ikuti kisah saya..
.
.
Saya terlibat dalam kemalangan jalan raya awal bulan 3 tahun ni. Semasa tu saya menunggang motosikal. Badan saya tercampak dalam gaung setelah saya cuba mengelak daripada sebuah kereta yang ‘makan’ jalan laluan saya. (Masa tu rasa macam superman plak badan melayang terbang). Akibatnya saya mengalami patah tulang belakang dan juga patah tulang di atas telapak kaki saya.
.
.
Menurut doktor tulang belakang yang patah tu tulang yang no 2 seperti carta di atas. Doktor cakap akan ambil masa untuk sembuh dan akan baik dengan sendiri sebab usia saya masih muda lagi baru 23 tahun. Tapi, ambil masa tu berapa lama? Doktor pun tak dapat nak pastikan dan saya pula takkan nak menunggu sahaja tanpa usaha apa-apa..
.
.
Sampai bila saya nak berkerusi roda dan terbaring atas katil sahaja tunggu tanpa buat apa-apa. Perlukan usaha juga kan sebab doktor hanya bagi ubat tahan sakit sahaja. Takkan boleh sembuh dengan ubat tu ja..Jadi, saya meminta kakak saya yang kebetulan pengedar Shaklee memberi cadangan supplemen yang mana boleh membantu mempercepatkan proses penyembuhan tulang saya ni.
.
.
Jadi, kakak saya cadangkan ESP, Zinc, Ostematrix dan AJHT. Alhamdulillah setelah mengamalkan supplemen tersebut dengan konsisten selama sebulan tanpa culas, tulang patah yang dialami oleh saya sudah bercantum semula!!. Dengan izinNya jua. Alhamdulillah…Menakjubkan!!
.
.
Doktor pun berkali-kali tengok xray macam tak percaya. Siap tanya dah berapa lama accident ni sehinggakan doktor tu pun panggil doktor yang dari pemerhatian saya lebih senior dari dia untuk mengesahkannya. Jadi balutan simen di kaki doktor terus buka dan menyuruh saya menggunakan tongkat pula sebab katanya tulang baru bercantum dan tak mau bagi tekanan yang kuat sangat ke atas kaki saya..
.
.
Lagi pula untuk menampung tulang belakang saya sebab doktor minta untuk teruskan pakai bengkung keras tu sekurangnya selama 6 bulan untuk memastikan tulang tu betul-betul kukuh dan bercantum dengan baik sebab melibatkan tulang belakang takut menekan saraf yang akan beri kesan buruk pada badan saya nanti.
.
.
Bulan ke -3 iaitu temujanji ketiga saya dengan doktor, doktor kata bengkung keras yang membalut badan saya tu dah boleh dibuka. Katanya tulang saya dah bercantum elok cuma dalam masa setahun ni saya tidak dibenarkan untuk angkat benda-benda yang berat dan juga menunggang motor.
.
.
Alhamdulillah gembira lah saya. Saya dah boleh bergerak dengan bebas tanpa perlu rasa seperti “Iron Man” lagi!! Saya juga tak perlu jumpa dengan doktor lagi dan hanya diberikan ‘open appoinment’ sekiranya terjadi apa-apa seperti rasa sakit dan sebagainya.
.
.
Alhamdulillah!!Sekarang ni saya masih konsisten mengamalkan Ostematrix dan juga ESP sahaja. Saya perlu mengambil bekalan kalsium secukupnya untuk pastikan tulang saya betul-betul kuat.
.
.
Syukur Alhamdulillah. Terima Kasih

 

Kisah Pesakit Ini Merawat Tulang Patah Untuk Kasi Cepat Sembuh

Kisah Pesakit Ini Merawat Tulang Patah Untuk Kasi Cepat Sembuh

BACA : Atasi Masalah Sakit Urat Kaki Sebab Berdiri Lama Sangat (klik sini)

Suplemen Shaklee Cara Terbaik Untuk Masalah Tulang Patah

Pentingnya suplemen ini adalah untuk membekalkan nutrisi yang cukup kepada tulang dan sel – sel dalam badan pesakit. Jika pesakit tulang patah mengamalkan cara pengambilan suplemen secara konsisten, tentunya tulang yang patah dapat sembuh dengan lebih cepat lagi.

Vivix

vivix shaklee

Antioksidan yang akan membaiki tubuh badan sehingga ke peringkat sel DNA. Jika DNA kita sihat, maka keselurahan badan kita juga akan sihat. Tambahan pula badan kita sering terdedah dengan radikal bebas.

Vivix akan bertindak untuk menghalang daripada radikal bebas ini terus merosakkan lagi sel dalam badan kita.

Dengan adanya Resveratrol dan Polifenol didalam Vivix ia akan bertindak dengan lebih berkesan lagi.

 

ESP

esp-soy-protein

Protein sangat diperlukan untuk setiap orang dan menjadi produk paling hot Shaklee selepas Vivix. Bagaimana ESP Shaklee dapat membantu pesakit yang patah tulang? Setiap hari badan kita di serang oleh radikal bebas dan ini akan menyebabkan kerosakkan sel.

Apabila sel – sel ini rosak, tubuh memerlukan sel yang baru daripada protein untuk pertumbuhan yang lebih baik bagi menggantikan sel tulang yang rosak.

Jika anda mengambil ESP, badan anda akan dibekalkan secukupnya dengan semua asid amino. ESP akan membantu pertumbuhan sel – sel baru bagi menggantikan sel tulang yang telah patah, rosak atau pun mati.

 

Ostematrix

ostematrix

Lengkap dengan Kalsium, Magnesium, Vitamin D, Boron, Manganese, Kopper dan Zinc bagi mempercepatkan lagi baik pulih tulang.

Kalsium dan magnesium berfungsi untuk mengekalkan kesihatan tulang dan memperkuatkan tulang.

Manakala Vitamin D penting untuk menyerap kalsium secara optimum ke daaam darah dan tulang. Tanpa vitamin D yang cukup, kalsium tidak dapat diserap sepenuhnya dan ini akan merencatkan proses penyembuhan.

Zinc yang terdapat didalam Ostematrix membantu untuk membaiki luka.

Omega Guard

omega guard shaklee

Mengandungi Minyak Ikan Omega 3 dan bertindak sebagai minyak pelincir untuk menjaga pergerakkan sendi agar lebih lancar.

Selain itu Omega Guard juga membantu mencegah dagradasi tulang rawan pada sendi dan memulihara sendi yang tercedera kerana patah.

 

Sekiranya nak sembuh dengan cepat, amalkan suplemen Shaklee untuk mengembalikan kekuatan tulang anda supaya dapat melakukan aktiviti harian anda seperti biasa.

Jangan biar lama sangat. Nanti semakin parah pula. Hubungi saya Dilla Jalil 017 –  565 7552 sekarang juga.

Atau klik saja icon dekat bawah ni.

 

 

 

Anda berminat untuk menjadi pengedar Shaklee?

Dengan kualiti produk yang terjamin, saya memerlukan pengedar untuk memenuhi keperluan di setiap pelusuk negeri termasuk negara jiran seperti Indonesia, Singapura dan Brunei.

Hubungi saya Dilla Jalil 017-5657552 jika berminat menjadi pengedar, kehadiran anda amat dialu – alukan.

 

 

Pengedar Sah Shaklee Ipoh Perak : Dilla Jalil (Shaklee ID 852451)

017 – 5657552 (whatsapp /sms)

dilla jalil@gmail.com (e-mail)

COD : KFC Medan Gopeng

Anda nak buat bisnes shaklee? saya akan ajar pelbagai RAHSIA group kami. (sila klik)

Share →

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge