Sekarang ni macam – macam jenis penyakit pelik yang kita dengar betul tak? Tahukah anda, sekiranya air kencing seseorang itu berbuih dengan banyak. Itu salah satu simptom Nephrotic Syndrome atau dikenali sebagai Penapis Buah Pinggang Bocor.

 

penapis buah pinggang bocor 3

 

 

Simptom atau Gejala Kepada Masalah Penapis Buah Pinggang Bocor

Kebiasaannya yang kita dapat lihat kepada pesakit ini adalah :

penapis buah pinggang bocor

  • Badan lemah, cepat letih dan tidak bermaya
  • Kencing berbuih – biuh
  • Mengalami bengkak di mata dan muka sewaktu bangun tidur
  • Bengkak di kaki dan pergelangan kaki
  • Kembung
  • Sakit perut
  • Cirit birit
  • Peningkatan berat badan disebabkan oleh lebihan air bertakung dilapisan kulit.

 

Sekiranya anda mengalami simptom – simptom seperti di atas, nasihat saya lebih baik anda membuat pemeriksaan dengan segera. Kenal pasti dulu masalah anda dan minta nasihat daripada doktor.

Jika benar anda menghidapi masalah tersebut, doktor akan memberi beberapa jenis ubat kepada anda. Iya, memang terlalu banyak ubat yang perlu di ambil. Jadi bagaimana cara anda nak harungi setiap hari dengan masalah ubat yang bertimbun – timbun tu?

Cuba saksikan video salah seorang BEKAS PESAKIT penapis buah pinggang bocor ni menjalani kehidupan hariannya.

 

Ini pula TESTIMONI bertulis beliau.

Anda juga boleh KLIK DI SINI untuk melihat sendiri testimoninya di facebook.

 

Nama saya Muhamad Rosdi Ismail,38 tahun. Pada bulan September 2015, saya telah disahkan mengalami Nephrotic Syndrom iaitu buah pinggang bocor yang menyebabkan protein terkeluar melalui air kencing. Sesuatu yang agak mengejutkan dan merisaukan saya sebenarnya. Siapa tak sayang buah pinggang kan??

Sebenarnya sebelum tu lagi saya perasan air kencing berbuih tetapi saya tak fikir ia sesuatu yang pelik dan tanda penyakit ini. Tetapi bila tangan dan kaki membengkak, barulah saya menyedari ada yang tidak normal. Saya membuat pemeriksaan di Hospital. Dan semasa di hospital doktor menahan saya di wad kecemasan dan membuat pemeriksaan air kencing 24jam, juga pemeriksaan darah. Setelah disahkan mengalami Nephrotic Syndrom doktor memberi “sebeban” ubat yang pada saya sangat banyak untuk ditelan. Dengan ubat surut bengkak, ubat kolesterol, ubat darah tinggi. Ya, penyakit ini turut memberi saya pakej penyakit yang lain yang sebelum ini saya memang tidak pernah menghidapinya.

Doktor turut memberi steroid tetapi menyatakan jika saya bersetuju untuk membuat Biopsi iaitu prosedur mengambil sampel buah pinggang maka saya tak perlu mengambil steroid.

Saya berbincang dengan isteri, kami bersetuju untuk memulangkan sebungkus besar Steroid dan memberitahu Doktor kami ingin membuat Biopsi. Hakikat yang sebenarnya kami ingin berikhtiar dengan VIVIX SHAKLEE. Kalau sebelum ini saya antara yang culas memakan vitamin tapi dengan Vivix saya sangat konsisten. Maka saya meneruskan suplemen dan juga ubat doktor kecuali steroid. Saya sangat risau jika buah pinggang saya benar benar rosak maka perlu menjalani dialisis di usia 30an ini. Di saat anak-anak masih kecil ini. Nauzubillah.

Alhamdulillah dengan izin Allah, setelah sebotol Vivix bacaan protein di dalam urin menampakkan penurunan. Dan setelah 3botol Vivix iaitu lebih kurang 3bulan saya ada temujanji dengan Doktor pakar di Selayang. Dan Alhamdulillah saya sangat bersyukur apabila Doktor mengesahkan air kencing saya tiada lagi protein, tekanan darah normal dan ujian darah semua menunjukkan result yang cantik. Doktor juga stopkan semua ubat dan yang paling best Doktor sendiri yang beritahu TAK PERLU BUAT BIOPSI.

Kalau sebelum ini saya dan isteri merasakan Vivix mahal tetapi bila dalam situasi ini barulah kami menyedari duit boleh dicari, namun buah pinggang itu lebih berharga, tiada gantinya.

Terima kasih Allah. Terima kasih Shaklee.

Sekiranya anda atau ahli keluarga anda menghidapi penyakit ini atau yang berkaitan ataupun penyakit kronik lain seperti diabetis, strok, darah tinggi dan kanser. Ikhtiarlah dengan VIVIX. Saya percaya Allah tak turunkan penyakit tanpa penawarnya. Tugas kita untuk berikhtiar, selebihnya berdoalah dan bertawakal lah kepada Allah.

Sesungguhnya Dia Yang Maha Berkuasa Menyembuhkan.

Muhamad Rosdi Ismail

penapis buah pinggang bocor

penapis buah pinggang bocor

Ada Apa Dengan Vivix Shaklee?

Sebelum tu saya nak cerita sikit tentang resveratrol. Resveratrol ni sangat tinggi antioksidan tau, hebatnya resveratrol ni sehingga ia berupaya meneutralkan radikal bebas dalam badan kita.

Selain tu, ia juga mampu untuk merencatkan gen kanser, melawan jangkitan kulat, radiasi ultraungu, tekanan dan kecederaan.

Untuk pengetahuan anda,

Vivix 10 kali lebih hebat dan kuat daripada Resveratrol. Berbanding Resveratrol sahaja, ini kerana Vivix mengandungi Resveratrol dan Polifenol yang akan bertindak dengan lebih berkesan lagi.

 

BACA : Benarkah Merawat Diabetes Lebih Cepat Dengan Vivix?

 

merawat bell's palsy

 

Vivix Shaklee

 

Setiap penyakit InsyaAllah ada penawarnya. Apa yang penting kita perlulah berusaha dan jangan salahkan takdir. Benar kata orang, bila dah sakit wang ringgit jadi tak bernilai. Kesihatan adalah segala – galanya.

Jika anda tidak mahu bergantung selamanya dengan ubat atau sehingga menjalani dialisis seumur hidup. Saya cadangankan anda mengambil Vivix untuk kesihatan anda.

Untuk keterangan lanjut atau sebarang pertanyaan, anda boleh menghubungi saya Dilla Jalil 017-5657552 atau klik icon di bawan ini.

Bertindak sekarang sebelum terlambat!

 

 

order-sekarang-juga

ATAU

Pengedar Shaklee dan Cod Shaklee Ipoh

 

 

Anda berminat untuk menjadi pengedar Shaklee?

Dengan kualiti produk yang terjamin, saya memerlukan pengedar untuk memenuhi keperluan di setiap pelusuk negeri termasuk negara jiran seperti Indonesia, Singapura dan Brunei.

Hubungi saya Dilla Jalil 017-5657552 jika berminat menjadi pengedar, kehadiran anda amat dialu – alukan!

 

 

Pengedar Sah Shaklee Ipoh Perak : Dilla Jalil (Shaklee ID 852451)

017 – 5657552 (whatsapp /sms)

dilla jalil@gmail.com (e-mail)

COD : KFC Medan Gopeng

Anda nak buat bisnes shaklee? saya akan ajar pelbagai RAHSIA group kami. (sila klik)

Share →

9 Responses to Kisah Pesakit Penapis Buah Pinggang Bocor Boleh Sembuh Dengan Cepat

  1. Azeni Ahmad says:

    Buah pinggang antara paling penting kan dalam badan kita.
    Kalau mula rosak memang kemungkinan untuk dialisis tinggi.
    Sekurang-kurang bila ada allternatif boleh bantu meringankan beban sekaligus daripada bergantung dengan ubat kan..
    Azeni Ahmad menulis…Cara Rawat Kencing Manis untuk Elak Buah Pinggang RosakMy Profile

  2. aizah says:

    buah pinggang rosak merbahaya kan ,
    ada yang sehingga perlu menukar atau di buang .
    tetapi mesti ada ikhtiar yang boleh kita lakukan sebelum proses tu kan .

  3. Jonny says:

    Sis…ada x testimoni kanak2 yg dh cuba vivix & berkesan…?? X kan org dewasa tu sorg je testimoninya…sbb ada kanak2 yg dh cuba vivix berbotol2 tp x de kesan pn… Bkn nk kondem,tp nk testimoni kanak2 yg dh bjaya ngan vivix ni..sbb biasanya nephrotic syndrom ni kanak2 je yg ramai hadapinya…

    • MamaQaireen MamaQaireen says:

      Saya ada dapat customer usia 6 & 12 tahun. Alhamdulillah lepas ambil Vivix bertambah ok. Bacaan protien pun menurun. Awak boleh terus hubungi saya atau WhatsApp je saya.

      Dilla Jalil 017 565 7552

  4. zaki ismail says:

    pohon penerangan penjelasan hari ini…12.2.17 ,dr mengesahkan saya mengalami kebocoran buah pinggan tahap 3 pa yg harus saua lakukan

    • MamaQaireen MamaQaireen says:

      En. Zaki boleh terus mengubungi saya di talian 017 565 7552
      atau boleh juga WhatsApp saya di talian tersebut. Terima kasih.

  5. Am says:

    Betul ke vivix ni boleh merawat buah pinggang? Takut juga kadang2 testimoni boleh direka

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge