Assalamualaikum.

Hari ni saya nak kongsi cerita tentang gastrik dan angin dalam badan. Untuk pengetahuan anda semua, saya salah seorang yang mengidap gastrik dan mudah kena angin. Kalau silap makan sikit, alamatnya tengah malam mesti menonggeng tahan sakit.

Dulu masa sekolah selalu sangat pergi Klinik atau Hospital tengah malam untuk ambil suntikan tahan sakit.

Ubat Gastrik Dan Angin Dalam Badan Paling Mujarab

 

Kalau tak ke klinik, saya akan paksa diri untuk muntah. Kebiasaannya, lepas muntah barulah lega dan dapat tidur. Tapi sampai bila nak jadi macam tu betul tak?

Anda pernah tak alami pedih ulu hati sampai tak boleh nak berdiri tegak? Jalan pun terbongkok2. Habis satu badan sakit2.

Kalau pernah, saya faham apa yang anda rasa. Seksakan? Sakit sangat2! Tak tahu nak cakap macam mana?

 

Tanda – Tanda Gastrik dan Angin Dalam Badan

gastrik dan angin dalam badan

Jika anda selalu mengalami :

  • Pedih ulu hati
  • Senak perut
  • Rasa tak selesa
  • Loya
  • Kembung
  • Sembelit

Anda mungkin mengalami gastrik dan banyak angin dalam badan.

Paling seksa bila angin tak nak keluar. Seharian tak nak sedawa, kentut dan buang air besar. Betul tak? Lepas tu angin tu penuh berkumpul dalam badan sampai kita nak buat kerja pun tak boleh.

 

 

BACA : Tiada Lagi Angin Dalam Badan 

 

Kalau saya, saya akan amalkan beberapa tips ni untuk menghilangkan angin dalam badan.

Tips Kurangkan Angin Dalam Badan

1.0 Minum Air Panas

Saya akan minum secara pelahan2 dengan lebih kerap.

2.0 Mengurut

Saya akan letak kedua2 belah tangan saya dan cuba urut dari ulu hati sampailah ke bawah perut.

3.0 Sapu Minyak Angin

Sewaktu mengurut, saya juga akan sapukan perut saya dengan minyak angin. Mana tahu ada rezeki boleh keluarkan angin yang dah tersumbat tu ūüėČ

4.0 Kunyah Dengan Perlahan2

Sewaktu makan, pastikan anda kunyak makanan tersebut sehingga betul2 hancur secara perlahan2. Kadang2 sebab makanan yang lambat hadam tu yang akan buat perut kita sakit.

5.0 Elakkan Makanan Kekacang

gastrik dan angin dalam badan

Makanan yang berasaskan kacang, kuah kacang, kuih kacang dan semua daripada kacang. Ini kerana, kekacang adalah makanan yang lambat hadam.

6.0 Makanan Menjalar Dan Berangin

Makanan seperti pulut, duku langsat, kangkung, sayur kacang panjang dan semua jenis ubi.

7.0 Ambil Suplemen

gastrik dan angin dalam badan

Orang kata mencegah lebih baik daripada mengubati. So kalau rasa macam teringin sangat nak ambil makanan yang berangin, ambillah Shaklee dulu.

Macam saya, saya akan makan :

Peppermint Ginger Plus 

Peppermint Ginger Plus memang dirumus khas untuk membuang angin dalam badan. Best sangat untuk hilangkan masalah pedih ulu hati. Bukan setakat pedih ulu hati je, loya2, mabuk laut, susah nak buang angin (kentut) dan macam2 lagi.

Lepas ambil Peppermint Ginger Plus tu, lega sikit rasa perut ni. Berdas..das..angin keluar. Bila angin dah keluar, badan rasa selesa. Barulah senang nak buat kerja harian.

ESP

Kalau ada gastrik atau luka2 dalam perut tu ESP paling wajib anda ambil. Ini kerana ESP akan membantu membiaki luka dan sel Рsel dalam perut anda. Jika dibiarkan luka tersebut boleh menjadi ulser dan lebih menakutkan lagi ia boleh merebak menjadi kanser pula.

Ostematrix

Ostematrix pula akan membantu menutralkan asid yang penuh dalam perut anda. Selain itu, Ostematrix juga melancarkan pembuangan najis dan mengelakkan sembelit.

 

Kenapa saya syorkan anda ambil ketiga2 suplemen tersebut?

Sebabnya bila angin dan asid dah mula kurang dalam badan barulah kita rasa selesa. Lepas tu bila luka pula dah baik, setiap hari senang untuk ke toilet. Barulah hidup anda ceria, nak buat sebarang aktiviti pun tak jadi masalah.

Kalau tidak, asyik moody dan berkurung dalam bilik je. Sakit angin dan gastrik ni, kadang2 memang boleh buat naik angin dan tak de mood. Nak berjalan pun susah. Betul tak?

 

Testimoni Pesakit Gastrik Yang Dah Baik Dengan Set Gastrik Shaklee

 

Ubat Gastrik Dan Angin Dalam Badan Paling Mujarab

gastrik dan angin dalam badan

 

Sengsara Gastrik Kronik 10 Tahun Terubat Secara Tak Sengaja? Biar Betul… from iReach HD on Vimeo.

 

Seronok kan tengok adik manis dalam video tu bercerita. Dulu terbongkok2 kalau nak jalan. Lepas tu terbaring sampai 2 ke 3 hari.

Sekarang ni, Alhamdulillah..senyum lebar dah dia.

Jika anda dah tak tahan lagi dengan kesakitan pedih ulu hati ni setiap hari. Dapatkan Set Gastrik hari ni juga.

Kalau asyik ke klinik dan hospital untuk ambil suntikan je, tak elok juga untuk jangka masa panjang. Lagi satu, jangan biar sampai kena ulser pula!

Kalau anda lihat najis dah bertukar berwarna kehitaman. Bertindak sekarang! Jangan buang masa lagi.

Untuk dapatkan 3 barangan tersebut, hubungi saya Dilla Jalil 017-565 7552 atau klik icon dibawah.

 

order-sekarang-juga

ATAU

Pengedar Shaklee dan Cod Shaklee Ipoh

 

 

Anda berminat untuk menjadi pengedar Shaklee?

Dengan kualiti produk yang terjamin, saya memerlukan pengedar untuk memenuhi keperluan di setiap pelusuk negeri termasuk negara jiran seperti Indonesia, Singapura dan Brunei.

Hubungi saya Dilla Jalil 017-5657552 jika berminat menjadi pengedar, kehadiran anda amat dialu ‚Äď alukan!

 

Pengedar Sah Shaklee Ipoh Perak : Dilla Jalil (Shaklee ID 852451)

017 ‚Äď 5657552 (whatsapp /sms)

dillajalil@gmail.com (e-mail)

COD : KFC Medan Gopeng

Anda nak buat bisnes shaklee? saya akan ajar pelbagai RAHSIA group kami. (sila klik)

 

 

Share →

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge